Rupesky Autószerviz
 
A Rupesky Autószerviz Kft.-ről
Opel Rupesky munkaidő
Opel Rupesky elérhetőségek
Opel Rupesky szerviz
Opel Rupesky Autószerviz
Opel Rupesky Műszaki vizsgabázis
Opel Rupesky Karosszériaműhely
Opel-alkatrészek
Opel hivatkozások más oldalakra
Érdekességek az Opel világából
Opeles csajok a Budapest-Bamako 2009. futamon
Két szegedi egyetemista lány a 8000 km-es ralin
 
A lányok fényképes beszámolója az afrikai útjukról Szegeden 2009. február 24-én, kedden 18 órakor lesz a Millenniumi Kávéházban (Dugonics tér 12.)!
 

Opeles csajok a Bamakó ralin: válogatás a lányok útközben készült képeiből

 

2009. január 17-én negyedszer indították el a Budapest-Bamako rali csapatait erre a mintegy 8000 kilométeres nagy afrikai futamra. A most már nemzetközi hírű rali attól különleges, hogy inkább a kalandról és a jótékonykodásról, az adományokról szól, mint a pénzről. Ahhoz, hogy valaki részt vegyen ezen a "flúgos futamon", akár egy Citroen "Kacsa", egy jó kis Trabant, vagy - és számunkra most ez a legérdekesebb - néven egy öreg Opel Combo is elegendő. No meg egy kis pénz a nevezési díjra, üzemanyagra, kajára...
 

Opeles csajok a Bamakón

A Budapest-Bamako ralira kettő kategóriában lehet nevezni. A verseny- kategória résztvevőinek időre kell teljesíteniük a távot, mig a túrakate- góriásoknak - némileg könnyebb útvonalon haladva - egyszerűen csak oda kell érniük. Vissza már jöhetnek akármivel, az autójukat akár ott is hagyhatják, el is adhatják, ha már nincs rá szükségük. A túrakategóriásoknak sem könnyű a feladatuk, hiszen nekik is meg kell küzdeniük Afrikával, a sivataggal, a rájuk leselkedő egyéb veszélyekkel.

Két szegedi 22 éves egyetemista lány, Pánczél Gyöngyi és Kapitány Dorottya úgy döntött, nekivágnak ennek a nagy kalandnak. Elhatározásuk előzménye az volt, hogy Dorottya édesapja az öregecske Opel Combóval (Bamakombo néven) 2008-ban már megjárta Bamakót, az idén viszont a verseny- kategóriában terepjáróval indult el. A lányok lecsaptak a szabadon álló "Bamakombóra"!

Gyöngyi és Dorottya tudták, mire vállalkoztak, de az autózáshoz való vonzódásuk nem újkeletű. A biológusnak készülő Dorottya éveken keresztül raliversenyzett, Gyöngyi pedig az autószerelés iránt vonzódik. Ő az Opeles csajok csapatának navigátora és szerelője. Nem tart attól, hogy útközben olyan műszaki problémáik adódnának, melyeket ne tudna orvosolni. Saját öreg autóját sem hordja szerelőhöz, a matematika-fizika szakos lány egyedül javítgatja a kocsit.

 

A felkészülés

A "Bamakombo" a tavalyi erőpróba ellenére teljesen használható állapotban volt. Az Opel Rupeskyben egy kiadós nagyszervizen kívül mást nem kellett rajta javítani, úgyhogy egynapos munkával sikerült felkészíteni az újabb útra.

Kapitány Dorottya és Pánczél Gyöngyi

A lányok közben szerveztek, szponzorokat kerestek, loholtak, ügyintéztek, dekoráltattak, adományokat gyűjtöttek az afrikaiaknak, és folyamatosan nyilatkoztak. Sajtónak, rádióknak, televízióknak. Az egyetlen magyar lánycsapatként igencsak felkeltették mindenki érdeklődését, hiszen a Budapest-Bamako futamon hölgyek jellemzően csak utasként szoktak részt venni. Január 17-én hullafáradtan jelentek meg Budapesten, a Felvonulási téren, és alig várták, hogy végre elindulhassanak, és útközben sor kerüljön az első nagy alvásra, hogy végre kipihenhessék magukat.

     

Az Opeles csajok az Opel Rupesky szervizében

Útvonal és időpontok

A túrakategóriában nevezők útvonala (indulás január 17-én):

1. nap: Budapest-Venice 705 km
2. nap: Venice-Meyreuil 776 km
3. nap: Meyruil-Murcia 1102 km
4. nap: Murcia-Tanger - 559 km
5. nap: Tanger-Ait Bennadhou 660 km
6. nap: Ait Bennadhou-Tatooine 680 km
7. nap: Tatooine-Tropic Of Cancer 860 km
8. nap: Tropic Of Cancer-Nouadhibou 330km
9. nap: Nouadhibou-Beach Party 355 km
10. nap: B2 Beach-Nouakchott 180 km
11. nap: pihenő 0 km
12. nap: Nouakchott-Mbout 560 km
13. nap: Mbout-Aouru 180 km
14. nap: Aouru-Tambaga 360 km
15. nap: Tambaga-Bamako 220 km (érkezés január 31-én)

Volt ebben unalmas autópálya, sivatagi homok, tengerpart és alig kitaposott út is. Afrika nem arról híres, hogy nagyon jó lenne ott a közbiztonság. Bármire lehetett számítani. Nagy szükség volt a lányok megfelelő helyzetértékelő képességére és találékonyságára.

 

Blog és honlap

Gyöngyi és Dorottya útközben is igyekeztek hírt adni magukról. Az utazásukkal kapcsolatos híreket a honlapjukon lehetett követni egészen január 31-éig, a Maliba való érkezésükig. Honlapjuk címe:

www.bamakombo.hu/opelescsajok

A hosszú, 8000 kilométeres út után 2009. január 31-én befutottak Bamakóba. Egy napos pihenés után már indultak is haza. Ugyanazzal az Opel Combóval, mert ők nem bocsátották áruba a bamakóiaknak az autót, amely már szinte az otthonukká vált. A két hetes odaúton és a hatnapos visszaúton is a Combóban aludtak. A kocsi minden zokszó nélkül vette az akadályokat, két gumidefekten kívül más gondjuk nem volt vele. Gyöngyinek sem kellett szervizelnie az autót, hacsak nem számít szerviznek az, hogy a levegőszűrőből egyszer kirázta a sivatagi homokot.

Az Opel Rupesky minden dolgozója gratulál a két ügyes lánynak ezért a nem mindennapi teljesítményért!

     

Emlékfilm az Opeles csajok csapatának rajtjáról

     

Az Opel Combo a rajtkapuban